Consideraciones teóricas sobre la educación de los escolares con sordoceguera y el área de desarrollo de habilidades de la vida diaria

Theoretical considerations on the education of schoolchildren with deaf blindness and the area of development of daily life skills

Authors

  • Tatiana Luis López Escuela Especial Willians Soler. Municipio La Lisa, La Habana, Cuba

Keywords:

sordoceguera, habilidades

Abstract

La discapacidad de la sordoceguera plantea elevadas exigencias a la organización de la educación de estos escolares. El conocimiento del diagnóstico de las características de los escolares y el fin y los objetivos de esta educación, demanda de un programa de habilidades de la vida diaria, como una de las áreas de desarrollo.

Abstract:

The deaf-blindness disability plans high requirements to the organization of the education in these schoolchildren. The knowledge of the diagnose of the characteristics of the schoolchildren and the end and the objectives of this education, demands a program of abilities of the everyday life, as one of the areas of development.

Keywords: Deafblindness, Skills

Downloads

Download data is not yet available.

Published

2018-12-19

How to Cite

Luis López , T. . (2018). Consideraciones teóricas sobre la educación de los escolares con sordoceguera y el área de desarrollo de habilidades de la vida diaria: Theoretical considerations on the education of schoolchildren with deaf blindness and the area of development of daily life skills. Pedagogical Horizon, 7(4), 76–81. Retrieved from //www.horizontepedagogico.cu/index.php/hop/article/view/89

Issue

Section

Reflexiones Pedagógicas