Use of the historical-cultural heritage of the CEL educational theme park, in history classes
Use of the historical-cultural heritage of the CEL educational theme park, in history classes
Keywords:
Pedagogical Theme Park, scientific and pedagogical development, history teachingAbstract
The history teaching-learning process is an intellectual and emotional experience, in which knowledge is produced, skills and values are developed from the individual perspective and in interaction with others, in a given historical context. For that, we will carry out a series of methodological activities that promote the use of the historical-cultural heritage of the Ciudad Escolar Libertad Pedagogical Theme Park (CEL), in History classes, which stimulates and promotes the future of this town, taking into account that projects the scientific, technological and pedagogical development, where the fundamental scenario is the school. It is attached to the Research Project: "CEL Pedagogical Theme Park" and to the Bibliographic Community Project of teachers on the History of Ciudad Escolar Libertad, the lack of educational activities Extensionist "Growing with my History", and is aimed at alleviating the insufficient study for the deepening of the study of personalities linked to the history of CEL, the lack of knowledge of the opportunities that the Pedagogical Theme Park offers to the community and as an objective of this research, it contributes from the teaching of History to the initial and continuous preparation of the education professionals who affect children, adolescents and young people.
Downloads
References
González Basanta, María C.: (2012) “Enseñar lógica y aprender con lógica: reflexiones desde la práctica” Editorial Pueblo y Educación, La Habana.
Martí, J: (1975). Carta de Nueva York”. La Opinión Nacional, Caracas, 1882. O.C., T-IX,
Martí J. (1975). Obras Completas.. Tomo II. Editorial de Ciencias Sociales, La Habana,
Lenin, Vladimir Ilich: “Cuadernos Filosóficos” Citando las palabras de Federico Engels en el Prólogo a la 2da edición de Anti Dühring. 1975.
Lolo Valdés, Ondina y coautores: (2010) “Acerca de la enseñanza-aprendizaje de las humanidades” Editorial Pueblo y Educación, La Habana.
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2023 José Humberto Pérez Yero , Alberto Rafael Rodríguez Díaz

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Horizonte Pedagógico es una revista Open Access, lo que quiere decir que todo su contenido es accesible libremente sin cargo para el lector o su institución. Los usuarios están autorizados a leer, descargar, copiar, distribuir, imprimir, buscar o enlazar a los textos completos de los artículos de esta revista sin permiso previo del editor o del autor, de acuerdo con la definición BOAI de open access. Los autores que publican en esta revista están de acuerdo con los siguientes términos: Los autores conservarán los “Derechos de autor” y garantizan a la revista el derecho de ser la primera publicación del trabajo. La revista se encuentra protegida bajo una licencia internacional de Creative Commons Attribution License Atribución 4.0 Internacional (CC BY NC 4.0), que permite a otros compartir (copiar y redistribuir el material en cualquier medio o formato) y adaptar (remezclar, transformar y construir a partir del material), para cualquier propósito, incluso comercialmente. Bajo las siguientes condiciones: atribución (usted debe dar crédito de manera adecuada, brindar un enlace a la licencia, e indicar si se han realizado cambios y no comercial — Usted no puede hacer uso del material con propósitos comerciales. Puede hacerlo en cualquier forma razonable, pero no de forma tal que sugiera que usted o su uso tienen el apoyo de la revista o el autor de la publicación.


















