Preparation of the Basic Secondary teacher in the Republic of Ghana

Preparación del profesor de Secundaria Básica en la República de Ghana

Authors

Keywords:

teacher preparation, junior high school teacher

Abstract

Attention to teacher preparation in Basic Secondary, especially in its compulsory section in the Republic of Ghana, is an issue that is generating great controversy, due to the complexity involved in giving a coherent response to the heterogeneity of the teaching staff, since that certain democratic values ​​are not fully assumed by society and the educational system. In this article we base ourselves on the logical historical theoretical method and the analysis of documents for the study of the preparation of the Basic Secondary teacher and the empirical method of the survey of teachers and principals, from which it was specified that the preparation process of the Basic Secondary teacher in this municipality lacks an organization in the improvement system, which occurs spontaneously, they lack methodological activities aimed at the preparation of knowledge and procedures of the teaching methodology, the development of orientation and to the physical education of the student and attitudinal aspects related to their commitment and responsibility, for which it is proposed to improve the preparation of the teacher with the realization of strategic actions to sensitize teachers and managers in the implementation of the different forms of improvement and work methodological.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Juan Lázaro Márquez Marrero, Universidad de Pinar del Río “Hermanos Saíz Montes de Oca”. http://orcid.org/0000-0001-9632-9350

Doctor en ciencias de la Educación. ID ORCID

Meivys Páez Paredes, Universidad de Pinar del Río “Hermanos Saíz Montes de Oca”. http://orcid.org/0000-0001-5325-1004

Doctora en ciencias de la Educación. ID ORCID

References

Díaz Losana, J.A. y Martínez Ofarril, L.M. (2021) La superación de profesores de Matemática: un reto para la educación secundaria básica. Revista MENDIVE Vol. 19 No. 1 p. 91. https://mendive.upr.edu.cu/index.php/MendiveUPR/article/view/2071/pdf
Estévez, Y. (2019). La superación de los maestros primarios en la realización de las adaptaciones curriculares. Revista de Educación, 16(3), p. 25. http://mendive.upr.edu.cu/index.php/MendiveUPR/article/view/1430
Ghana's Constitution of 1992 with Amendments ..Constitute Project Recuperado de https://www.constituteproject.org/constitution/Ghana_1996.pdf?lang=en
Lemus Fuentes, C., Lameda Almenares, H., & Téllez Téllez, A. M. (2019). Acciones metodológicas dirigidas a la preparación de los maestros de cuarto grado para el trabajo con las nociones gramaticales. Atlante Cuadernos de Educación y Desarrollo, (junio). p.2 Recuperado a partir de https://www.eumed.net/rev/atlante/2019/06/preparacion-maestros-cuartogrado.html
Luis Bombino, L., & Jiménez Puerto, C. L. (2019). La preparación del docente y su papel como líder del proceso enseñanza-aprendizaje. Atlante Cuadernos de Educación y Desarrollo, (julio). p.1 Recuperado a partir de https://www.eumed.net/rev/atlante/2019/07/preparacion-docente-ensenanza.html
Miranda González, D., Prieto Souto, R., Tosar Pérez, M. A., Sánchez González, M. E., Ruisánchez Montero, I., & Tamayo Verdecia, A. (2018). Referentes teóricos para la preparación pedagógica de los tutores de la carrera de Medicina. Educación Médica Superior, 33 (2). Recuperado a partir de http://www.ems.sld.cu/index.php/ems/article/view/ p. 1497
Reimers, F. M., & Chung, C. K. (2019). Preparar maestros para estudiantes integrales. p.38 Recuperado a partir de https://www.researchgate.net/publication/331498973_Preparar_maestros_para_estudiantes_integrales_Preparar_maestros_para_estudiantes_integrales
Sánchez Riesgo, D. (2018). La preparación de maestros primarios para la formación vocacional y orientación profesional hacia carreras agropecuarias. Revista MENDIVE Vol. 16 No. 1. Disponible en: https://mendive.upr.edu.cu/index.php/MendiveUPR/article/view/1241/pdf
Sánchez Valdés, X., Puentes de Armas, T. (2019) La superación del maestro ambulante que atiende educandos con discapacidades físico-motoras por parálisis cerebral. Revista Mendive. 17 (2). p. 214. Disponible en: http://mendive.upr.edu.cu/index.php/MendiveUPR/article/view/1517.

Published

2023-04-05

How to Cite

Mahama, M., Márquez Marrero, J. L., & Páez Paredes, M. (2023). Preparation of the Basic Secondary teacher in the Republic of Ghana: Preparación del profesor de Secundaria Básica en la República de Ghana. Pedagogical Horizon, 12(2). Retrieved from //www.horizontepedagogico.cu/index.php/hop/article/view/268

Issue

Section

Gestión Educativa

Similar Articles

You may also start an advanced similarity search for this article.

Most read articles by the same author(s)