Periodización de la obra pedagógica de Francisco Ariel Ruiz Aguilera desde 1970 hasta 2015 a partir de la sistematización

Periodization of the pedagogic work of Francisco Ariel Ruiz aerie from 1970 up to 2015 starting from the systematizing

Authors

  • Aracelia Sotolongo Herrera UCCFD ¨Manuel Fajardo¨ Santa Catalina y Boyeros, Cerro, La Habana

Keywords:

obra pedagógica, sistematización, periodización, contribución

Abstract

Este artículo es el resultado científico de una investigación sobre la obra pedagógica de Francisco Ariel Ruiz Aguilera y su contribución a la educación desde 1970 hasta 2015, presentada mediante una sistematización para llegar a la fundamentación de la periodización como recurso metodológico en la valoración de los aportes hacia la construcción de una teoría pedagógica en la escuela cubana, lo que permite la vigencia de sus ideas en la etapa actual.

Abstract:

This articulates it is the scientific result of an investigation on Francisco´s Ariel Ruiz Aerie pedagogic work and their contribution to the education from 1970 up to 2015, present by means of a systematizing to arrive to the foundation of the periodization like methodological resource in the valuation of the contributions for the development of a pedagogic theory in the Cuban school, lo that allows the validity of their ideas in the current stage.

Keywords: pedagogic works, systematizing, periodization, contribution.

Downloads

Download data is not yet available.

Published

2020-03-19

How to Cite

Sotolongo Herrera, A. . (2020). Periodización de la obra pedagógica de Francisco Ariel Ruiz Aguilera desde 1970 hasta 2015 a partir de la sistematización: Periodization of the pedagogic work of Francisco Ariel Ruiz aerie from 1970 up to 2015 starting from the systematizing. Pedagogical Horizon, 9(1), 88–96. Retrieved from //www.horizontepedagogico.cu/index.php/hop/article/view/144

Issue

Section

Reflexiones Pedagógicas